[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره مرکز مشاوره::
مشاوران::
دفتر ارتباط خانواده و دانشگاه::
آرشیو اخبار مرکز مشاوره::
بروشورهای علمی::
بخش ویژه اساتید::
ارتباط با ما::
::
اساسنامه کانون همیاران
..
مدیریت های حوزه دانشجویی

امور دانشجویان

امور خوابگاه ها

اداره رفاه و خدمات دانشجویی

اداره بهداشت و درمان
کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه  

..
نظرسنجی مرکز مشاوره

AWT IMAGE

..
کتاب مهارتهای زندگی
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
نظر خود را در مورد سایت اعلام نمایید
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: گزارش اولین روز همایش اولیای دانشجویان ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/24 | 
سی و پنجمین همایش اولیای دانشجویان نوورود، روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور والدین دانشجویان مقیم تهران و روز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور والدین دانشجویان غیربومی در سالن آمفی‌تئاتر شهید بهرامی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم ابتدا دکتر معینی (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه)، ضمن خوش آمدگویی به اولیای دانشجویان، قبولی فرزندان آنان در یکی از بهترین دانشگاه‌ها را تبریک گفت. وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران در بین دیگر دانشگاه‌ها، همچون ستاره‌ای درخشان است که در زمینه‌های انقلابی و علمی پیشتاز بوده و افراد موثری در آن پرورش یافتند که کارهای بزرگی در کشور انجام داده‌اند، گفت افتخارات دانشگاه علم و صنعت ایران کم نیست و توصیه کرد دانشجویان از این فرصت مغتنم محدود حضور در دانشگاه، استفاده کنند.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با تاکید بر اینکه اگر تعهد و اخلاق نباشد، علم پیشرفته هم موجب تباهی بیشتر می‌شود؛ از خانواده‌ها خواست در کنار دانشگاه کمک کنند تا دانشجویان در مسیر صلاح خود پیش روند تا بعد از دوره تحصیل، انسان‌های عالم و مهذبی به جامعه تحویل شوند.پس از آن دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه)، با درود به روح شهدای کشور و به ویژه ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت ایران و در صدر آن، سردار شهید حاج احمد متوسلیان و خوش آمدگویی به والدین دانشجویان نوورود، قبولی فرزندان آنان در دانشگاه پرافتخار علم و صنعت ایران را تبریک گفت. وی با تصریح بر اینکه دانش بالاتر از گنج است، از دانشجویان به عنوان امانت‌هایی در دست دانشگاه نام برد که باید در کنار علم، به پرورش ابعاد شخصیتی مختلف آنان نیز توجه شود.
 

رئیس دانشگاه در ادامه، به معرفی دانشگاه علم و صنعت ایران و فرایند پیدایش آن پرداخت و در تبیین خصوصیات دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به اینکه اکنون کمتر سازمانی اعم از دولتی یا خصوصی در کشور می‌توان یافت که افراد شاخص و اثرگذار آن از دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران نباشند، گفت: در این دانشگاه، به تربیت دانشجویان توجه بیشتری می‌شود و این مرکز علمی، محصولات خود را تک بعدی پرورش نمی‌دهد. وی با تصریح اینکه در تعلیم و تربیت دانشجویان، دانشگاه به تنهایی کفایت نمی‌کند و این مهم بدون حمایت و کمک خانواده دانشجویان امکان‌پذیر نخواهد بود؛ از اولیای دانشجویان خواست همکاری و ارتباط خود با دانشگاه را حفظ کنند.
رئیس دانشگاه از برنامه‌های معاونت فرهنگی، نهاد رهبری در دانشگاه و مجموعه تشکل‌های دانشجویی، به عنوان بخش‌هایی که برای تعمیق اندیشه‌های دینی و ابعاد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان نقش دارند و عواملی که به دانشجو در راستای تکمیل شخصیت وی کمک می‌کند، نام برد و بر شرکت دانشجویان نوورود در اردوی مشهد تاکید نموده، گفت: امروز همه شرایط برای جوانی که می‌خواهد در دانشگاه علم و صنعت ایران مهارت‌ورزی و علم‌آموزی کند، فراهم است.
دکتر انبیاء اظهار داشت در دانشگاه علم و صنعت ایران، سطح کیفی فعالیت‌ها در حوزه آموزش و پژوهش را به نحوی ارتقا داده‌ایم که دانشجو بتواند با این رویکرد، پیوند خوبی بین کارآفرینی و کاریابی برقرار کند.
رئیس دانشگاه در پایان تصریح کرد: می‌توانیم با عناصر دانایی و توانایی و پیوند آن با دین، ایمان و انگیزه و با کمک جوانان میهن، ایرانی سرافرازتر و با افتخارتر بسازیم. وی در خاتمه از همه برگزارکنندگان نشست اولیای دانشجویان تقدیر و برای همه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران آرزوی توفیق نمود.
 
در ادامه این نشست، دکتر محمدرضا کمن (روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه تهران)، با موضوع رابطه امن و اقتدار برای خانواده‌های دانشجویان نو ورود سخنرانی و توصیه‌های روان‌شناختی به آنان ارایه کرد.
در ادامه، پس از نمایش فیلم معرفی دانشگاه، جلسه پرسش و پاسخ اولیای دانشجویان با اولیای دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریف اصفهانی (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه)، دکتر معینی (معاون فرهنگی و اجتماعی)، دکتر حبیب‌نژاد (مدیرکل آموزش دانشگاه)، دکتر سعیدی (معاون دانشجویی) و دکتر جلیلی صدرآباد (مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه) برگزار شد که مسئولان شرکت‌کننده به سوالات اولیای دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ و دانشجویان و اولیاء را به مطالعه آیین‌نامه‌ها، خدمات و مقررات مختلف مندرج در سایت‌های معاونت‌های دانشگاه، توجه دادند.
 
 

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علم و صنعت است و هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر منبع بلا مانع است.
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4657